خانه / مطالب آموزشي / کارگاه I Do

کارگاه I Do

کارگاه I doکارگاه I Do با هدف خودشناسی و طراحی سبک زندگی شخصی و اجتماعی بر آن اساس، در قالب چهار  کارگاه طراحی شد و الحمدلله تا کنون با استقبال خوبی از سوی شرکت کنندگان، علی‌الخصوص قشر تحصیل‌کرده و دانشگاهی روبرو بوده است.
این مطلب را برای آشنایی عزیزانی که درخواست معرفی این دوره را داشتند مینویسم و امیدوارم عزیزان با نظرات سازنده خود این حقیر را در راه بهبود این دوره یاری رسانند.

 

شرح سوابق مدرّس کارگاه
مشاهده نظرات شرکت کنندگان دوره های پیشین
برنامه دوره های آموزشی (شامل هزینه‌، زمان و برنامه برگزاری دوره‌ها)

 

این روزها که همه ما زیاد می‌آموزیم و در معرض مشاهده ودریافت انواع و اقسام اطلاعات هستیم، اهمیت هدف‌گذاری و “عمل به دانسته‌ها” روز به روز بیشتر می‌شود. بسیاری از ما شب‌ها و در تنهایی با خود می‌اندیشیم که روز را چگونه گذراندیم و چه خروجی مفیدی برای زندگی شخصی، خانوادگی یا اجتماعی خود داشتیم.
با آن دسته از ما که حوصله یا وقت پرداختن به اینگونه مسائل را ندارند کاری ندارم، اما برای همراهی با آن دسته از عزیزان، علی‌الخصوص جوانان پر شور و نشاطی که راه رشد را می‌پویند و دغدغه موفقیّت دارند عرض می‌کنم، همه ما می‌دانیم بخش اعظم موفقیّت حاصل عملکرد ماست و عمل به دانسته ها را شاید بتوانم اولین گام برای موفقیّت بنامم.
برای اطلاع عزیزان از اهداف و محتوای کارگاه های سه گانه I Do چند خطی را در ادامه ذکر می‌کنم و پس از آن نظرات برخی از شرکت کنندگان دوره های پیشین را ذکر خواهم نمود و تصور شخصی من اینستکه بهترین روش شناخت این دوره آنستکه قوّت و ضعف دوره را از شرکت کننده‌گان دوره های پیشین آن جویا شوید.

(•) کارگاه I Do 1 با عنوان “عمل به دانسته ها” به بیان چند تکنیک ساده و عملی برای هدف گذاری، آموختن صحیح و عمل کردن به آموخته ها پرداخته و با تمرین عملی آن تکنیکها در طول دوره، تلاش می‌کند مفاهیم را بصورتی عملی در زندگی روزانه شرکت کننده جاری سازد.

(•) کارگاه I Do 2 تحت عنوان “هنر برقراری ارتباطات موثر”‌ به طرح و بررسی علمی و آکادمیک موضوعاتی در حوزه ارتباطات می‌پردازد. از ویژگیهای ممیزه این کارگاه اول پرداختن به ارتباطات در ابعاد مختلف (ارتباطات درونی و بیرونی) و سپس آموزش و تمرین تکنیکهایی ساده برای طراحی ارتباطات بر اساس شاخص‌های خودشناسی (بجای طراحی ارتباط بر اساس ویژگی‌های طرف مقابل) است.

(•) کارگاه I Do 3 با نام “آغاز یا Inception” ضمن جمع‌بندی و مرور دو کارگاه قبلی، به بیان رویّه‌های ساده، علمی و تجربه شده برای ارزیابی خودشناسی فردی و اجتماعی می‌پردازد تا هریک از ما ضمن عمل به دانسته ها و تنظیم و طراحی روابط مبتنی بر خودشناسی، بتوانیم ارزیابی مستمری از روند موفقیّت خود داشته و مفهوم عملی “بهبود مستمر” را تجربه کنیم.

(•) کارگاه I Do 4 با نام “پرتو یا Ray” به مصادیق کاربردی تحلیل رفتار متقابل در زندگی روزانه پرداخته و برخی نظریات رفتارشناسی را در این زمینه بررسی می‌کند. این کارگاه تلاش می‌کند تا برای دستیابی به خودشناسی بیشتر و رفتار آگاهانه، بصورتی واقعی به تحلیل رفتارهای معمول در ارتباطات درونی و بین فردی بپردازد.
خالی از لطف نیست اگر سه نکته را درباره این سه دوره ذکر کنم:
اول آنکه در طی این دوره‌ها آزمون‌های مختلف خودشناسی بصورت تئوری، آزمون و تمرینات و برخوردهای عملی بسیاری انجام می‌شود تا همه ما بتوانیم بصورتی واقعی‌تر خود را بشناسیم.
نکته دوم آنستکه در این سه کارگاه تلاش شده تا به زبانی ساده از تکنیکهای پیچیده و نوین برنامه‌ریزی استراتژیک، همکاری تیمی و گروهی، تحلیل اطلاعات و مدیریّت فردی برای دستیابی به اهداف دوره استفاده شود.
و سومین نکته برگزاری جلسات گردهمایی توسط دانشجویان دوره است که بعد از پایان دوره برای مرور مفاهیم و دستاوردها برگزار می‌شود. تجربه نشان داده است این جلسات پیگیری تاثیر مناسبی در درک عملی مفاهیم این سه کارگاه دارد.

نحوه ثبت نام:

● علاقمندان برای ثبت‌نام می‌توانند از طریق صفحه ثبت نام، نسبت به پرداخت شهریه اقدام نمایند. برای پیگیری ثبت‌نام انجام شده می‌توانید نتیجه را از طریق پست الکترونیکی به آدرس courses@saebi.ir ارسال و یا از طریق شماره تلفن ۶۶۴۶۵۴۲۲ به دفتر مدرسه فنّاوری اطلاعات اطلاع دهید.

● همچنین عزیزان می‌توانند کلیه مراحل ثبت نام را از طریق ارسال عبارت IDo به شماره ۱۰۰۰۰۳۰۳۱ به انجام رسانده یا پیگیری نمایند.



درباره ی عليرضا صائبي

فعلا در حوزه فناوری اطلاعات به مشاوره مشغولم ... کار در حوزه Business intelligence و بخصوص Text processing و SNA را دوست دارم ... احساس می‌کنم در این دو پردازش می‌توانم واقعیت‌های زیادی را ببینم ...

همچنین ببینید

صداقت در رهبری

صداقت در رهبری را در کلام پیتر دراکر به زیبایی یافتم. پیش‌تر در برخی دروس ...