خانه / مدیریت فنّاوری‌ اطلاعات / کارگاه هوش تجاری پیشرفته . طراحی و استقرار BI

کارگاه هوش تجاری پیشرفته . طراحی و استقرار BI

زمان مطالعه: 3 دقیقه

کارگاه سه روزه طراحی و استقرار هوش تجاری

کارگاه طراحی و استقرار سامانه‌های هوش نجاری . BI

 

پنج‌شنبه و جمعه‌ها، ۱، ۲، ۸ و ۹ خرداد

 

این کارگاه طی ۲۰ ساعت به ارائه روش‌ها و تجربه عملی طراحی و استقرار سامانه‌های هوش تجاری یا Business intelligence پرداخته و در انتهای کارگاه مفاهیم بیان شده را در قالب یک بررسی موردی ( Case study ) پیاده‌سازی و مرور خواهد نمود.

 

شرح سوابق ارائه دهنده سمینار :: معرفی کارگاه‌های هوش تجاری

نظرات شرکت کنندگان دوره‌ها :: سایر دوره های آموزشی

……………………………………………………………………………………………

هدف کارگاه | مخاطبین | سرفصل مطالب | مزایای کارگاه | ثبت نام

هدف کارگاه:

هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی شرکت‌کنندگان با اصول و قواعد و تجارب مطرح در طراحی و استقرار راه‌کارهای هوش تجاری و ایجاد توان استقرار یک راه‌کار هوش تجاری برای شرکت کنندگان از طریق ارائه مفاهیم و تجربه عملی آنها در قالب اجرای Case study می‌باشد. پاسخ به سوالاتی نظیر موارد زیر از جمله اهداف این کارگاه در نظر گرفته شده است:

● چگونه هوش تجاری (یا Business intelligence) می‌تواند مستقیما در خلق ارزش‌های سازمان یا شرکت مانند خلق درآمد یا کاهش هزینه موثر باشد؟

● تکنیک‌های هوشمندسازی کسب و کار چگونه منجر به بهبود مدیریت در سازمان خواهند شد؟

● الزامات و روش‌های طراحی هر یک از اجزاء سامانه‌های هوش تجاری چیست؟

● چگونه عملکرد سازمان یا شرکت را ارزیابی کنیم؟

 

مخاطبین کارگاه:

● مدیران فناوری اطلاعات

● علاقمندان موضوعات هوشمندسازی کسب و کار

● مهندسین نرم‌افزار، مدیران بانک‌های اطلاعاتی و متخصصین فناوری اطلاعات

● مدیران و متخصصین صنایع (تا حدودی آشنا به موضوعات بانکهای اطلاعاتی)

● دانشجویان فناوری اطلاعات، مهندسی نرم‌افزار و صنایع

توضیح: برای شرکت دراین کارگاه نیازی به آشنایی با مفاهیم فنی و تکنیکال مطرح در حوزه بانک‌های اطلاعات، انباره داده یا آلگوریتمهای داده کاوی نیست و مقدمات این موضوعات در طی کارگاه مورد اشاره قرارخواهد گرفت.

 

سرفصل‌ها و موضوعات کارگاه:

سرفصل‌های طراحی شده برای این کارگاه به قرار زیر می‌باشند:

● مقدمه‌ای بر مدیریت تصمیم و حاکمیت هوشمندی در کسب و کار
● مفاهیم هوش تجاری یا Business Intelligence
● مفاهیم مدیریت تصمیم و سامانه های تصمیم یار
● مروری بر معماری و کاربردهای انباره داده ها ( Data warehouse )‌
● مروری بر داده کاوی و کاربردهای آن ( Data mining )

● مروری بر برخی مدل‌های بلوغ سازمان از نظر استقرار هوش تجاری یا BI
● طراحی سامانه های هوش تجاری
● استقرار سامانه های هوش تجاری
● بررسی برخی دلائل موفقیت و شکست پروژه های هوش تجاری
● بررسی موردی (Case study) طراحی و استقرار سامانه هوش تجاری در یک کسب و کار نمونه

 

مزایای کارگاه:

● در این کارگاه علاوه بر بیان مفاهیم علمی و تئوری هوش تجاری، کاربرد هر مفهوم نیز از طریق کار عملی و بیان مثال‌های متعدد مورد آموزش و بحث توسط دانشجویان قرارمی‌گیرد. تلاش شده تا مثال‌ها از میان پروژه‌های واقعی گذشته انتخاب شوند تا درک ساده‌تری از آن بوجود آید.

● به کلیه شرکت‌کنندگان در کارگاه گواهی حضور به میزان ۲۴ ساعت از سوی شرکت نام آوران عصر اطلاعات (دارای صلاحیت آموزش و پژوهش در حوزه فناوری اطلاعات از سوی معاونت راهبردی ریاست جمهوری و شورای عالی انفورماتیک کشور) به همراه ۲۴ امتیاز ارائه خواهد گردید. (روش استفاده از امتیازات را در اینجا میتوانید مشاهده فرمایید)

 

نحوه ثبت نام:

● هزینه ثبت نام  -/۳۹۰٫۰۰۰ تومان (شامل جزوه و CD مطالب کارگاه، پذیرایی و صدور گواهی حضور) بوده و مطابق معمول داوطلبان در صورت ثبت نام گروهی بیش از ۳ نفر از ۱۰% تخفیف برخوردار خواهند گردید.

● علاقمندان می‌توانند هزینه ثبت نام را از طریق بخش “ثبت نام” سایت پرداخت نموده و نتیجه را از طریق پست الکترونیکی به آدرس courses@saebi.ir ارسال و یا از طریق شماره تلفن ۶۶۴۶۵۴۲۲ به دفتر شرکت (خانم کریمی) اطلاع دهند.
● همچنین عزیزان می‌توانند کلیه مراحل ثبت نام را از طریق ارسال عبارت BI به شماره ۱۰۰۰۰۳۰۳۱ به انجام رسانده یا پیگیری نمایند.

 



درباره ی علیرضا صائبی

AI Consultant | Data Scientist | NLP Expert | SNA Expert مشاور هوشمندسازی کسب‌وکار، فعال در حوزه پردازش زبان طبیعی و علوم داده.

همچنین ببینید

دانا پشتیبان هوشمند

زمان مطالعه: 2 دقیقه دانا پشتیبان هوشمند کاربران است که به صورتی یکپارچه و تمام‌وقت آماده کمک به کاربران ...