یک نظام جدید برای دوره های آموزشی طراحی شد و انشاءالله از ابتدای سال ۱۳۹۲ در دوره های آموزشی اجرا خواهد شد.
در این نظام که طراحی آن نزدیک به ۸ ماه به طول انجامیده و تا امروز حداقل ۱۲ بزرگوار از اساتید و دوستان عزیز این حقیر آن را دیده و ویرایش نموده اند، دوره های آموزشی با هدف مشخص پرورش مهارتهای علمی و عملی “مدیر فناوری اطلاعات” در ۷ محور زیر مشخصی دسته بندی شدهاند.
۱- مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات
۲- مدیریت پروژههای فناوری اطلاعات
۳- مدیریت خدمات فناوری اطلاعات
۴- مهارتهای فردی
۵- مدیریت اداری و مالی در فناوری اطلاعات
۶- هوش تجاری
۷- مباحث ویژه
همچنین به منظور آگاهی علاقمندان از آخرین دستاوردها، تحقیقات و روند تغییرات حوزه فناوری اطلاعات، سمینارهایی در موضوعات تخصصی هریک از محورهای فوق طراحی و برگزار میگردد. تلاش بر این است که این سمینارها بصورت منظم سالانه یکبار در هریک از موضوعات برگزار گردد.
امتیازبندی دورهها
دانشجویان با شرکت در هریک از دورههای آموزشی یا معرفی دوستان خود امتیاز مشخصی را کسب نموده و با اتمام دروس هر محور آموزشی، بر اساس جدول زیر موفق به دریافت امتیاز تکمیلی محور آموزشی موردنظر خواهند گردید.
شایسته است دانشجویان عزیز در مورد امتیازات دورهها به نکات زیر توجه داشته باشند:
۱- امتیاز هر دوره، در پایان دوره مربوطه، تنها به عزیزانی تعلّق میگیرد که دوره آموزشی مربوطه را بهصورت کامل طی نموده و در تمرینات و تکالیف درسی به میزان کافی مشارکت داشته باشند.
۲- برای استفاده از امتیازات دریافتی، دانشجو میتواند علاوه بر تخفیفهای معمول اعلامشده برای هر کلاس (مثل تخفیف دانشجویی یا تخفیف ثبتنام زودهنگام)، معادل امتیاز کسبشده خود از شهریه دوره تخفیف دریافت نماید. در حال حاضر میزان این تخفیف ۱,۰۰۰ تومان به ازای هر امتیاز است. مثلاً اگر یکی دانشجویان با شرکت در دورهها جمعاً ۸۰ امتیاز به دست آورده است میتواند مبلغ ۸۰ هزار تومان در ثبتنام دورههای بعدی تخفیف دریافت نماید.
۳- امتیاز معرفی دانشجویان جدید به دورههای آموزشی معادل ۵% شهریه همان دوره در نظر گرفتهشده است. مثلاً اگر شما دوست خود را به دورهای معرفی میکنید و ایشان در این دوره ثبتنام و شرکت نماید، معادل ۵% شهریه دورهای که دوست شما در آن شرکت کرده است، بهحساب امتیازات شما منظور شده و میتوانید در شهریه هر یک از دورههای بعدی از آن تخفیف استفاده نمایید.
۴- امتیاز دریافت شده از هر دوره تا دو سال بعد قابل استفاده خواهدبود.
برای اطلاع از امتیازات خود میتوانید با شماره ۶۶۴۶۵۴۲۲-۰۲۱ تماس حاصل نموده یا درخواست خود را به شماره تلفن ۰۹۱۰۶۸۷۴۱۷۳ در نرمافزار whatsapp ارسال فرمایید.
امتیازات دورهها برای دروس هر محور به شرح زیر بوده و امیدوارم با کمک و همراهی و بهره بردن از نظرات دوستان بتوانیم بهمرور این جدول را به صورتی کامل و مؤثر ارائه نماییم.
در این نظام که طراحی آن نزدیک به ۸ ماه به طول انجامیده و تا امروز حداقل ۱۲ بزرگوار از اساتید و دوستان عزیز این حقیر آن را دیده و ویرایش نموده اند، دوره های آموزشی با هدف مشخص پرورش مهارتهای علمی و عملی “مدیر فناوری اطلاعات” در ۷ محور زیر مشخصی دسته بندی شدهاند.
۱- مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات
۲- مدیریت پروژههای فناوری اطلاعات
۳- مدیریت خدمات فناوری اطلاعات
۴- مهارتهای فردی
۵- مدیریت اداری و مالی در فناوری اطلاعات
۶- هوش تجاری
۷- مباحث ویژه
همچنین به منظور آگاهی علاقمندان از آخرین دستاوردها، تحقیقات و روند تغییرات حوزه فناوری اطلاعات، سمینارهایی در موضوعات تخصصی هریک از محورهای فوق طراحی و برگزار میگردد. تلاش بر این است که این سمینارها بصورت منظم سالانه یکبار در هریک از موضوعات برگزار گردد.
امتیازبندی دورهها
دانشجویان با شرکت در هریک از دورههای آموزشی یا معرفی دوستان خود امتیاز مشخصی را کسب نموده و با اتمام دروس هر محور آموزشی، بر اساس جدول زیر موفق به دریافت امتیاز تکمیلی محور آموزشی موردنظر خواهند گردید.
شایسته است دانشجویان عزیز در مورد امتیازات دورهها به نکات زیر توجه داشته باشند:
۱- امتیاز هر دوره، در پایان دوره مربوطه، تنها به عزیزانی تعلّق میگیرد که دوره آموزشی مربوطه را بهصورت کامل طی نموده و در تمرینات و تکالیف درسی به میزان کافی مشارکت داشته باشند.
۲- برای استفاده از امتیازات دریافتی، دانشجو میتواند علاوه بر تخفیفهای معمول اعلامشده برای هر کلاس (مثل تخفیف دانشجویی یا تخفیف ثبتنام زودهنگام)، معادل امتیاز کسبشده خود از شهریه دوره تخفیف دریافت نماید. در حال حاضر میزان این تخفیف ۱,۰۰۰ تومان به ازای هر امتیاز است. مثلاً اگر یکی دانشجویان با شرکت در دورهها جمعاً ۸۰ امتیاز به دست آورده است میتواند مبلغ ۸۰ هزار تومان در ثبتنام دورههای بعدی تخفیف دریافت نماید.
۳- امتیاز معرفی دانشجویان جدید به دورههای آموزشی معادل ۵% شهریه همان دوره در نظر گرفتهشده است. مثلاً اگر شما دوست خود را به دورهای معرفی میکنید و ایشان در این دوره ثبتنام و شرکت نماید، معادل ۵% شهریه دورهای که دوست شما در آن شرکت کرده است، بهحساب امتیازات شما منظور شده و میتوانید در شهریه هر یک از دورههای بعدی از آن تخفیف استفاده نمایید.
۴- امتیاز دریافت شده از هر دوره تا دو سال بعد قابل استفاده خواهدبود.
برای اطلاع از امتیازات خود میتوانید با شماره ۶۶۴۶۵۴۲۲-۰۲۱ تماس حاصل نموده یا درخواست خود را به شماره تلفن ۰۹۱۰۶۸۷۴۱۷۳ در نرمافزار whatsapp ارسال فرمایید.
امتیازات دورهها برای دروس هر محور به شرح زیر بوده و امیدوارم با کمک و همراهی و بهره بردن از نظرات دوستان بتوانیم بهمرور این جدول را به صورتی کامل و مؤثر ارائه نماییم.
ردیف | عنوان دوره | امتیاز |
پرورش مهارتهای فردی | ۶+ | |
۱ | I Do 1؛ عملی کردن دانسته ها | ۱۸+ |
۲ | I Do 2؛ هنر برقراری روابط موثر | ۲۰+ |
۳ | I Do 3؛ آغاز (Inception) | ۲۴+ |
۴ | I Do 4؛ پرتو (Ray) | ۳۲+ |
۵ | هنر ارائه مطالب | ۸+ |
مدیریت خدمات فناوری اطلاعات | ۸+ | |
۱ | آشنایی با مبانی و مفاهیم مقدماتی ITIL | ۲۴+ |
۲ | مفاهیم و رویّههای استقرار ITIL (کارگاه ITSM) | ۲۸+ |
۳ | استقرار ITIL با ابزارهای نرمافزاری + بازی شبیهسازی بهرهبرداری از ITIL | ۱۶+ |
۴ | مجموعه آموزش ویدئویی مبانی و مفاهیم مقدماتی ITIL | ۸+ |
۵ | مجموعه آموزش ویدئویی مفاهیم و رویّههای استقرار ITIL (دوره ITSM) | ۱۰+ |
هوش تجاری | ۴+ | |
۱ | مفاهیم و تکنیکهای هوش تجاری (انباره داده، داده کاوی، هوش تجاری) | ۲۴+ |
۲ | طراحی و استقرار سامانه های هوش تجاری | ۲۸+ |
۳ | مفاهیم و تکنیکهای پردازش گراف | ۲۴+ |
مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات | ۸+ | |
۱ | مبانی و مفاهیم مقدماتی مدیریت استراتژیک | ۲۴+ |
۲ | مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات | ۲۶+ |
مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات | ۴+ | |
۱ | مفاهیم و تکنیکهای مدیریت پروژه در فناوری اطلاعات | ۱۶+ |
۲ | اسکرام؛ مفاهیم، تکنیکها و استقرار | ۱۶+ |
مدیریت اداری-مالی در فناوری اطلاعات | ۴+ | |
۱ | مدیریت تیمهای فناوری اطلاعات | ۱۶+ |
۲ | مفاهیم و تکنیکها در مدیریت مالی فناوری اطلاعات | ۲۴+ |
مباحث ویژه | ||
۱ | تحلیل و توسعه سامانه های نرمافزاری | ۲۴+ |
۲ | مدیریت شبکه های کامپیوتری | |
۳ | مدیریت امنیت در فناوری اطلاعات | |
۴ | استقرار و راهاندازی رایانش ابری | |
۵ | طراحی و استقرار سامانه های تجارت الکترونیک | |
۶ | طراحی و استقرار سامانه های مدیریت روابط مشتریان یا CRM | |
سمینارهای علمی، تحقیقاتی (مانند سمینار BI, PM, …) | ۴+ |