خاطرات I Do

زمان مطالعه: 3 دقیقه
خاطرات I Doخاطرات I Do را فقط باید تجربه کرد.
این اظهار نظر یکی از دوستان بود که فکر میکنم به درستی اعتقاد داشت: “درک احساس خاطرات I Do را نمیتوان فقط با خواندن و ملاحظه نظرات و آراء برخی از شرکت کنندگان قبلی درک نمود و باید لحظات این کارگاه را تجربه نمود.”
پیش از ذکر آراء دوستان از برادر عزیزم (مهدی صائبی) که زحمت تبدیل برخی از این آراء و نظرات را به کلیپ خاطرات I Do متقبل شد تشکر و قدردانی کنم.

در ادامه ذکر برخی اظهارنظرهای دوستان شرکت کننده در کارگاه‌های I Do را خالی از لطف نمی‌بینم.
[•] دوره‌ای هدفمند که با نمایش دادن وضعیت و جایگاه خود فرد به او و تعاریف “منطقه آرامش” فشار کافی و انرژی لازم برای ایجاد تغییر را در فرد به وجود می‌آورد. در این راه با تصور ترس‌ ها، نترسیدن از برخورد با دیوار شکست و درنظر گرفتن خروجی به جای نتیجه، دید فرد تغییر پیدا می‌کند. می‌تواند حالات خود را ردگیری کند که آیا الان وارد جهنم (احساسات منفی) شده است؟ آیا احساسات منفی دارد؟ آیا از خروج از منطقه آرامش می‌ترسد؟ و می‌تواند با ذهن خود کنار بیاید و از Power of Now برای رسیدن به اهداف استفاده کند.

[•] اگر مدام می‌خواهم برسم و نمی‌رسم، اگر می‌خواهم بشود و نمی‌شود، اگر می‌خواهم به دست آورم از دست می‌دهم، شاید راه حل آن را در کلاس I DO‌ پیدا کنم. ‌اهداف ما در I DO: دوره گذار، شناخت حال،‌ توصیف امروز،‌ نگاه بر افق فردا و تضمین سفر.

[•] کمک به فرد برای بیرون آمدن از دایره عادتها و چه کنم‌ها و پیگیری‌های افراد برای خواستن آنچه می‌خواهند و مبارزه با ترس و شک می‌باشد.

[•] این دوره با متدی استاندارد و کاملاً محسوس در زندگی توسط یک استاد فوق‌العاده دلسوز و مهربان طراحی شده و سعی بر عملی کردن دانسته‌های فرد داشته و او را ترغیب به آگاه شدن به خود و شرایط فعلی‌اش و اصلاح الگوی رفتاری با تکنیک‌های ساده و کاربردی می‌کند. در این دوره با شنیدن و تحلیل رفتار سایرین در کلاس، گاهاً الگوی ذهنی فرد اصلاح می‌شود. پیشنهاد من این است که اگر تصمیم به دادن یک هدیه خوب در زندگی به خود را داشته باشیم این دوره می‌تواند انتخاب خوبی برای ما باشد.

[•] آموختم، اگر قرار است به چیزی یا کسی اعتماد نمایید اول از خود شروع کنید.

[•] با شرکت در این دوره این توانایی در شما ایجاد می‌شود که بتوانید شناخت بهتر و دقیق‌تری از خود واقعیتان بدست آورید و با کسب این شناخت بتوانید خودتان را به اهداف و خواسته‌های خود نزدیکتر کنید و راحت‌تر بتوانید با افراد حتی در مشکلات اطرافتان روبرو شوید و بهترین راهکار را در این مواجهه انتخاب کنید.

[•] به نظر من این دوره، دوره‌ای است که به بسیاری از سؤالات و دغدغه‌های موجود در ذهن پاسخ می‌دهد و با تمرین و به کار بستن راهکارها و تکنیک‌هایی که مطرح می‌شود خواهیم توانست تغییرات بزرگ و مهمی را در جهت موفقیت ایجاد کنیم.

[•] در این دوره دانسته‌ها و تصورات نسبت به قبل تغییر می‌کند.

[•] دوره‌ای که سرفصل‌های بسیار خوبی داشت و می‌توان بهره‌وری را بالا برد در صورتی که بر حل تمارین و نیز مطالب بصورت ساخت یافته‌تر ارائه گردد. ضمناً به نظر من سؤال‌ها می‌توانست هدفمندتر طراحی شود، میزان انرژی جلسه بهشت از تمام جلسات بیشتر بود، به راحتی می‌توان این انرژی را در تمام جلسات تسری داد.

[•] این دوره راهکارهای ساده، باور پذیر، عملی و آسانی را به منظور پیشرفت و بهبود زندگی و رسیدن به چیزهایی که شما در زندگی آرزو داشته ولی به دلیل موانع مختلف از رسین به آنها بازمانده‌اید را شما ارائه می‌دهد.

[•] شاید بتوان در ادبیات قدیمی خودمان هم به اشعاری مشابه این شعر برسیم:
“دو صد گفته چون نیم کردار نیست”
این دوره با بکارگیری روش‌های تجربه شده درصدد تحقق این هدف می‌باشد. بقول برنارد شاو: کسانی که کاری بلد بودند رفتند انجام دادند و آنها که بلد نبودند راجع به آن حرف زدند. حضور در این کلاس می‌تواند در عملگرا شدن افراد تأثیرگذار باشد.

[•] راه درست اندیشیدن را می‌آموزد. اینکه بهتر بتوانیم ایرادات خود در زندگی را ببینیم و بهبود دهیم و عمل کنیم. به نظر من روانشناسی با دید مهندسی است، کلاً دوره‌ای است که باعث می‌شود دید بهتری به مسائل داشته باشیم و در تعیین مسیر زندگی مؤثر است.

[•] کمک بسیار زیادی در جهت شناسایی موقعیت خودمان و فاصله آن با شرایط ایده آل دارد.

[•] جرات امتحان کردن راه‌های مختلف را برای رسیدن به آنچه می‌خواهید پیدا می‌کنید. دیگر از شکست نمی‌ترسید، از تغییر فرار نمی‌کنید و از هر شکست و تغییری برای رسیدن به موفقیت استفاده می‌کنید. از همه مهمتر اینکه می‌توانید خود واقعی‌تان را بشناسید (ترس‌ها، ‌عادت‌ها، نقاط ضعف و قدرت). با عملی کردن تمرینات I Do بسیاری از نقاط قوت خود را تقویت می‌کنید و البته اراده و خواستن شرط اول ورود به این دوره است و شاید مهم‌ترین نکته این باشد که به این سوال پاسخ دهید: “آیا می‌خواهید تغییر کنید؟”



درباره ی علیرضا صائبی

AI Consultant | Data Scientist | NLP Expert | SNA Expert مشاور هوشمندسازی کسب‌وکار، فعال در حوزه پردازش زبان طبیعی و علوم داده.

همچنین ببینید

در باب معنی زندگی

زمان مطالعه: 3 دقیقه ویل دورانت، نویسنده مجموعه ارزشمند و گران‌بهای “تاریخ تمدن“، در ژوئیه ۱۹۳۱ و در پی ...