پیش از ذکر خاطرات، از عزیزانی که با اظهارنظر خود موجب ارتقاء سطح دورههای آموزشی گردیدند تشکر مینمایم و از شما بازدید کننده گرامی نیز درخواست میکنم نظر، انتقاد یا پیشنهاد خود را در بخش دیدگاهها (پایین این مطلب) به نظرات دوستان دیگر بیفزایید.
در ادامه ذکر برخی اظهارنظرهای دوستان شرکت کننده در کارگاههای I Do را خالی از لطف نمیبینم.
[•] دوره ایست که فعالیت IT را به سمت روند درست هدایت میکند. (منتظر دورههای تکمیلی هستم!) از بهترین اتفاقات دوره، استفاده از تجربیات واقعی دوستان و استاد محترم بود که در هیچ کلاسی امکانپذیر نیست و بارها بیشتر از سیلابسهای ITIL ارزشمند است.
[•] این سمینار و مطالب درج شده در آن بسیار مناسب برای مدیران IT و به طور کلی کارشناسان ارائه دهنده خدمات IT است. توصیه میشود این مطالب در اسرع وقت توسط ایشان آموخته و بکار گیری شود.
[•] این دوره امکان افزایش کارائی و راندمان و بازدهی واحد IT و کسب Business value بهتر از ار این بخش را فراهم میآورد.
[•] آشنایی با نوع دیدگاه مطلوب به IT چه به صورت خصوصی و چه در سازمان (دولتی- خصوصی) انحرافات آن و نحوه برنامهریزی و برخورد با مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب و سوق دادن منابع به سوی تولید ارزش افزوده در جهت برآورده ساختن فرایندها است.
[•] روشی برای فهمیدن اینکه چه خدماتی میتوان و باید ارائه نمود، روش طراحی این خدمات و روشهای استقرار و راهاندازی آن، که در هر مرحله امکان تغییر Mapهای قبلی وجود دارد. روشی برای تبدیل کردن روش اندازهگیری سطح خدمات برای مشتری به زبان هزینه و پول و درآمد میباشد.
[•] چیزی را نمیتوانید مدیریت کنید اگر کنترلی روی آن نداشته باشید، چیزی را نمیتوانید کنترل کنید اگر آنرا اندازهگیری نکنید و چیزی را نمیتوان اندازهگیری کرد اگر آن تعریف نشده باشد. سرویسهای IT باید در ابتدا بسیار شفاف تعریف و طراحی شود.
[•] یک چارچوب کامل و استاندارد برای عملکرد و برنامهریزی واحد IT برای سرویسدهی به هر Business و خود واحد میباشد.
[•] دورهی ITIL هر آنچه را که فکر میکنیم راجع به مدیریت فناوری اطلاعات میدانیم را به چالش میکشد.
[•] دورهای عالی برای تغییر دیدگاه شخصیتی_ زندگی_ کاری
[•] دورهی بسیار خوبی از لحاظ مدیریت فناوری اطلاعات است و اگر بتوان در سازمانهای ایرانی آن را بکار ببریم بسیار در زمینه IT کشور پیشرفت میکند و جنبه سازماندهی شده سیستمهای فناوری اطلاعات گسترش مییابد.
[•] این دوره دیدگاه را به چرخه حیات سرویس تغییر میدهد و باعث میشود تا جوانب و دیدگاههای جامعی در این حوزه بدست آید.
[•] سمیناری که با یک Big Picture کلی و توصیف اجزا توانست روی دیدگاهها تأثیر بگذارد.
[•] تغییر دیدگاه و مدیریت در حوزه IT برای افراد حاضر در این کارگاه چشمگیر خواهد بود. واحدهای IT را به سمت ایجاد ارزش افزوده برای خود سوق خواهد داد و شما را از دید خدمت محور به ارزش محور در سازمان تغییر خواهد داد.
[•] میتوانید قبلاً ITIL را بخوانید بعد از تجارب استاد در دوره استفاده کنید.
[•] برای ارائه سرویس فناوری اطلاعات و یا هر سرویس دیگری بسیار لازم و مفید میباشد.
[•] ذهن را در فرایند طراحی و اجرای فناوری اطلاعات منظم میکند.
[•] اگر میخواهید ارزش خدمات خود را ثابت کرده و مدام آن را بالا ببرید شما نیازمند برنامهریزی و اجرا و بازبینی در قالب یک چارچوب مدون هستید.
[•] یک چارچوب مناسب برای مدیریت خدمات فنآوری اطلاعات وقتی در بخشهای دیگری باشد، میتواند به بهتر فکر کردن و اراه اطلاعات مطلوبتر منجر گردد و زمینه ایجاد ارزش افزوده و Business value مناسب را فراهم میآورد.