Home / مدیریت / مدیریت تغییرات

مدیریت تغییرات

Beitler و anderson دوتن از دانشمندان علوم مدیریت بنا به قول Kruger معتقدند ابعاد مدیریت تغییرات به هزینه، زمان و کیفیت محدود نبوده و اینها تنها مواردی از مدیریت تغییرات هستند که برای بیننده بیرون از گود قابل مشاهده هستند. اما برای دست اندرکاران تغییرات ابعاد دیگری نظیر موارد زیر نیز مطرح خواهند بود که توجه به آنها خواهد توانست در مدیریت موفق تغییرات نقش بسیار ارزنده‌ای ایفا نماید:

  1. مدیریت احساسات و عقاید  کاربران
  2. مدیریت قدرت و سیاست در مجموعه تحت پوشش تغییر

این دو مورد بعنوان دو اهرم در مدیریت تغییرات ایفای نقش نموده و می‌توانند نقطه مناسبی برای شروع و توان اجرایی مناسبی برای ادامه مدیریت تغییرات باشند.

و اما رقبا همواره تاثیر منفی بر مدیریت تغییرات گذارده و در نقطه مقابل مروّجین می‌توانند فضای مناسبی را برای ترویج تغییرات در فرهنگ سازمانی و در میان فضا و منابع سازمانی ایجاد نمایند.

دو عامل دیگر نیز در این میان دخیل خواهند بود:

  • رقبای پنهان که آهنگ تغییرات را کند می‌کنند
  • و مروّجین بالقوه که عمل تسریع تغییرات را بر عهده دارند.

طبیعتا شناخت این دو از ملزومات مدیریت تغییرات بوده و می‌تواند نقش بسیار مهمی در تسریع آهنگ تغییرات بازی کند.



About علیرضا صائبی

AI Consultant | Data Scientist | NLP Expert | SNA Expert مشاور هوشمندسازی کسب‌وکار، فعال در حوزه پردازش زبان طبیعی و علوم داده.

Check Also

آموزش انسانگرایی دیجیتال

آموزش انسانگرایی دیجیتال

کارگاه آموزشی انسان‌گرایی دیجیتال معرفی کارگاه «طراحی سیستم‌های دیجیتال با رویکرد انسان‌گرا» دوره‌ای برای مطالعه ...