کارگاه طراحی و استقرار سامانههای هوش نجاری . BI
پنجشنبه و جمعهها، ۱، ۲، ۸ و ۹ خرداد
این کارگاه طی ۲۰ ساعت به ارائه روشها و تجربه عملی طراحی و استقرار سامانههای هوش تجاری یا Business intelligence پرداخته و در انتهای کارگاه مفاهیم بیان شده را در قالب یک بررسی موردی ( Case study ) پیادهسازی و مرور خواهد نمود.
شرح سوابق ارائه دهنده سمینار :: معرفی کارگاههای هوش تجاری
نظرات شرکت کنندگان دورهها :: سایر دوره های آموزشی
……………………………………………………………………………………………
هدف کارگاه | مخاطبین | سرفصل مطالب | مزایای کارگاه | ثبت نام
هدف کارگاه:
هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی شرکتکنندگان با اصول و قواعد و تجارب مطرح در طراحی و استقرار راهکارهای هوش تجاری و ایجاد توان استقرار یک راهکار هوش تجاری برای شرکت کنندگان از طریق ارائه مفاهیم و تجربه عملی آنها در قالب اجرای Case study میباشد. پاسخ به سوالاتی نظیر موارد زیر از جمله اهداف این کارگاه در نظر گرفته شده است:
● چگونه هوش تجاری (یا Business intelligence) میتواند مستقیما در خلق ارزشهای سازمان یا شرکت مانند خلق درآمد یا کاهش هزینه موثر باشد؟
● تکنیکهای هوشمندسازی کسب و کار چگونه منجر به بهبود مدیریت در سازمان خواهند شد؟
● الزامات و روشهای طراحی هر یک از اجزاء سامانههای هوش تجاری چیست؟
● چگونه عملکرد سازمان یا شرکت را ارزیابی کنیم؟
مخاطبین کارگاه:
● مدیران فناوری اطلاعات
● علاقمندان موضوعات هوشمندسازی کسب و کار
● مهندسین نرمافزار، مدیران بانکهای اطلاعاتی و متخصصین فناوری اطلاعات
● مدیران و متخصصین صنایع (تا حدودی آشنا به موضوعات بانکهای اطلاعاتی)
● دانشجویان فناوری اطلاعات، مهندسی نرمافزار و صنایع
توضیح: برای شرکت دراین کارگاه نیازی به آشنایی با مفاهیم فنی و تکنیکال مطرح در حوزه بانکهای اطلاعات، انباره داده یا آلگوریتمهای داده کاوی نیست و مقدمات این موضوعات در طی کارگاه مورد اشاره قرارخواهد گرفت.
سرفصلها و موضوعات کارگاه:
سرفصلهای طراحی شده برای این کارگاه به قرار زیر میباشند:
● مقدمهای بر مدیریت تصمیم و حاکمیت هوشمندی در کسب و کار
● مفاهیم هوش تجاری یا Business Intelligence
● مفاهیم مدیریت تصمیم و سامانه های تصمیم یار
● مروری بر معماری و کاربردهای انباره داده ها ( Data warehouse )
● مروری بر داده کاوی و کاربردهای آن ( Data mining )
● مروری بر برخی مدلهای بلوغ سازمان از نظر استقرار هوش تجاری یا BI
● طراحی سامانه های هوش تجاری
● استقرار سامانه های هوش تجاری
● بررسی برخی دلائل موفقیت و شکست پروژه های هوش تجاری
● بررسی موردی (Case study) طراحی و استقرار سامانه هوش تجاری در یک کسب و کار نمونه
مزایای کارگاه:
● در این کارگاه علاوه بر بیان مفاهیم علمی و تئوری هوش تجاری، کاربرد هر مفهوم نیز از طریق کار عملی و بیان مثالهای متعدد مورد آموزش و بحث توسط دانشجویان قرارمیگیرد. تلاش شده تا مثالها از میان پروژههای واقعی گذشته انتخاب شوند تا درک سادهتری از آن بوجود آید.
● به کلیه شرکتکنندگان در کارگاه گواهی حضور به میزان ۲۴ ساعت از سوی شرکت نام آوران عصر اطلاعات (دارای صلاحیت آموزش و پژوهش در حوزه فناوری اطلاعات از سوی معاونت راهبردی ریاست جمهوری و شورای عالی انفورماتیک کشور) به همراه ۲۴ امتیاز ارائه خواهد گردید. (روش استفاده از امتیازات را در اینجا میتوانید مشاهده فرمایید)
نحوه ثبت نام:
● هزینه ثبت نام -/۳۹۰٫۰۰۰ تومان (شامل جزوه و CD مطالب کارگاه، پذیرایی و صدور گواهی حضور) بوده و مطابق معمول داوطلبان در صورت ثبت نام گروهی بیش از ۳ نفر از ۱۰% تخفیف برخوردار خواهند گردید.
● علاقمندان میتوانند هزینه ثبت نام را از طریق بخش “ثبت نام” سایت پرداخت نموده و نتیجه را از طریق پست الکترونیکی به آدرس courses@saebi.ir ارسال و یا از طریق شماره تلفن ۶۶۴۶۵۴۲۲ به دفتر شرکت (خانم کریمی) اطلاع دهند.
● همچنین عزیزان میتوانند کلیه مراحل ثبت نام را از طریق ارسال عبارت BI به شماره ۱۰۰۰۰۳۰۳۱ به انجام رسانده یا پیگیری نمایند.