خانه / فنّاوري‌اطلاعات / مدیریت قراردادهای فناوری اطلاعات

مدیریت قراردادهای فناوری اطلاعات

مدیریت قراردادهای فناوری اطلاعات به سادگی قراردادهای فروش کالا و محصولات معمول بازار نیست و دوستان جوانی که قدم به این وادی می‌گذارند معمولا در مراحل  مختلف قراردادها دچار ضرر و زیان‌هایی می‌شوند که به راحتی می‌توان از بروز بسیاری از آن‌ها پیشگیری نمود.

برای همین منظور فکر کردم خالی از لطف نیست اگر بعضی موضوعات که طی این ۲۳ سال کار برایم پیش آمده را برای دوستان عزیزم بازگو نمایم. فکر می‌کنم مطالعه کامل این موارد بتواند ایده‌هایی برای بهبود قراردادهای جاری یا بعدی خوانندگان به ایشان داده و انشاءالله امیدوارم بتوانند با مطالعه این مطالب قراردادهای خود را به نحوی پیش ببرند که نتیجه آن رضایتمندی کارفرما و پیمانکار باشد.

به دلیل طولانی شدن مطلب بهتر دیدم بر حسب موضوع آن را در بخش‌های زیر و بصورت جداگانه منتشر کنم.

بخش اول) موضوع چیست؟

بخش دوم) اول قرارداد ببندم یا کار را شروع کنم؟

بخش سوم) برآورد زمان و مبلغ، پُر مسئولیت و مهم

بخش چهارم) با چه روشی با کارفرمای خود تعامل کنیم؟

بخش پنجم) چه زمانی کار را آغاز کنیم؟

بخش ششم) یک روش ساده برای پیشبرد کار

بخش هفتم) ببخشید … شما چه کار می‌کنید؟

بخش پایانی) قابل شما رو نداره … حالا باشه …

پیشاپیش از دوستان عزیزی که با نظرات و دیدگاه‌های خود باعث غنی‌تر شدن این مطلب می‌شوند سپاسگزارم.

 

پیرنگ؛ راه حلی ساده برای مدیریت موثر عملکرد :: آموزش ویدئویی مبانی و مفاهیم مقدماتی ITIL



درباره ی عليرضا صائبي

فعلا در حوزه فناوری اطلاعات به مشاوره مشغولم …
کار در حوزه Business intelligence و بخصوص Text processing و SNA را دوست دارم … احساس می‌کنم در این دو پردازش می‌توانم واقعیت‌های زیادی را ببینم …

همچنین ببینید

کارگاه آموزشی استقرار ITIL در سازمان . ITSM

کارگاه آموزشی استقرار ITIL در سازمان ( ITSM ) پنج‌شنبه‌ها از ۲۳ شهریورماه ۱۳۹۶ به ...