خانه / مدیریت فنّاوری‌ اطلاعات / درس آموخته‌ای در مدیریت سرویس

درس آموخته‌ای در مدیریت سرویس

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

چند سالی است که زحمت مدیریت هاست وب سایت Saebi.ir را شرکت پویاسازان فناوری اطلاعات بر عهده دارد. روز گذشته متوجه شدم سایت مورد حمله قرارگرفته و دو بانک‌ اطلاعاتی پرکاربرد پاک شده است. امروز که با آن شرکت تماس گرفتم، پاسخ جالبی از خانم خادم (پشتیبانی هاست شرکت) شنیدم:
“همکاران من دیروز متوجه شدند هاست شما مورد حمله واقع شده و صفحات تغییر یافته را بازیابی کرده‌اند … در حال بررسی سایر موارد هستیم … بررسی ممکن است نیاز به ۱-۸ ساعت زمان داشته باشد.
لطفا منتظر باشید پس از بررسی نتیجه به شما اعلام خواهد شد.”
و …
در کمتر از ۳ ساعت پس از تماس، اطلاعات سرور بازیابی شده و مشکلات کلّا رفع شده بود …

دوستانی که مجموعه آموزش ویدئویی ITIL مرا مطالعه نموده‌اند، می‌دانند که این جملات حاصل تسلط به موضوع از سوی متخصصین بوده و آگاهی ایشان از مسئله حمله به سایت من نشان‌گر مانیتورینگ موثر ایشان بر روی سرویسی است که ارائه نموده‌اند (که این خود نشان از اهمیتی است که آن شرکت برای سرویس ارائه شده خود قائل است).
از سوی دیگر اعلام زمان، لحن بسیار مودبانه و محترمانه در پاسخ‌گویی و از همه مهم‌تر، رسیدگی به مسئله در زمان صحیح و رفع مشکل، نشان از اهمیت مدیریت ارتباطات مشتریان برای این شرکت دارد که خود باعث رضایتمندی بیشتر مخاطبین، اعتماد مشتری به سرویس‌دهنده (که به نظر من می‌تواند مهم‌ترین دلیل موفقیت یک شرکت در بازار باشد)، توسعه بازار و در نهایت بقای شرکت خواهد شد.
این چند ساعت Best practice خوبی در حوزه “مدیریت سرویس” بود و ضمن سپاس و قدردانی از زحمات همکاران و مدیران عزیز آن شرکت، امیدوارم همواره موفقیت و رشد را تجربه نمایند.



درباره ی علیرضا صائبی

AI Consultant | Data Scientist | NLP Expert | SNA Expert مشاور هوشمندسازی کسب‌وکار، فعال در حوزه پردازش زبان طبیعی و علوم داده.

همچنین ببینید

درخواست تغییرات نرم‌افزار

زمان مطالعه: 7 دقیقه درخواست تغییرات نرم‌افزار سندی است که شامل درخواست‌های ذینفعان مجاز و معتبر برای ایجاد هر ...