(فعلا برنامهریزی نشده است)
این کارگاه طی ۲۰ ساعت به ارائه روشها و تجربه عملی طراحی و استقرار سامانههای هوش تجاری یا Business intelligence پرداخته و در انتهای کارگاه مفاهیم بیانشده را در قالب یک بررسی موردی ( Case study ) پیادهسازی و مرور خواهد نمود.
نظرات شرکتکنندگان دورهها :: سایر دورههای آموزشی
……………………………………………………………………………………………
هدف کارگاه | مخاطبین | سرفصل مطالب | مزایای کارگاه | ثبت نام
هدف کارگاه:
هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی شرکتکنندگان با اصول و قواعد و تجارب مطرح در طراحی و استقرار راهکارهای هوش تجاری و ایجاد توان استقرار یک راهکار هوش تجاری برای شرکت کنندگان از طریق ارائه مفاهیم و تجربه عملی آنها در قالب اجرای Case study میباشد. پاسخ به سوالاتی نظیر موارد زیر از جمله اهداف این کارگاه در نظر گرفته شده است:
● چگونه هوش تجاری (یا Business intelligence) میتواند مستقیما در خلق ارزشهای سازمان یا شرکت مانند خلق درآمد یا کاهش هزینه موثر باشد؟
● تکنیکهای هوشمندسازی کسب و کار چگونه منجر به بهبود مدیریت در سازمان خواهند شد؟
● الزامات و روشهای طراحی هر یک از اجزاء سامانههای هوش تجاری چیست؟
● چگونه عملکرد سازمان یا شرکت را ارزیابی کنیم؟
مخاطبین کارگاه:
● مدیران فناوری اطلاعات
● علاقمندان موضوعات هوشمندسازی کسب و کار
● مهندسین نرمافزار، مدیران بانکهای اطلاعاتی و متخصصین فناوری اطلاعات
● مدیران و متخصصین صنایع (تا حدودی آشنا به موضوعات بانکهای اطلاعاتی)
● دانشجویان فناوری اطلاعات، مهندسی نرمافزار و صنایع
توضیح: برای شرکت دراین کارگاه نیازی به آشنایی با مفاهیم فنی و تکنیکال مطرح در حوزه بانکهای اطلاعات، انباره داده یا آلگوریتمهای داده کاوی نیست و مقدمات این موضوعات در طی کارگاه مورد اشاره قرارخواهد گرفت.
سرفصلها و موضوعات کارگاه:
سرفصلهای طراحی شده برای این کارگاه به قرار زیر است:
• مقدمهای بر مدیریت تصمیم و حاکمیت هوشمندی در کسبوکار
• مرور مفاهیم هوش تجاری یا Business Intelligence
• مقدمه مختصری بر معماری و کاربردهای انبارهدادهها (Data warehouse)
• مقدمه مختصری بر دادهکاوی و کاربردهای آن (Data mining)
• طراحی سامانههای هوشمند
• استقرار سامانههای هوشمند
• مسائل اخلاقی و قانونی در هوشمندسازی
• بررسی ارزیابی آمادگی سازمان برای سامانه هوش تجاری
• بررسی برخی دلائل موفقیت و شکست پروژه های هوش تجاری
• بررسی موردی طراحی و استقرار سامانه هوش تجاری در یک کسب و کار نمونه
توضیح: در ابتدای این کارگاه مفاهیم و نکات مقدماتی از انباره داده و داده کاوی مورد اشاره قرارخواهد گرفت.
مزایا:
در این کارگاه علاوه بر بیان مفاهیم علمی و تئوری هوش تجاری، کاربرد هر مفهوم نیز از طریق کار عملی و بیان مثالهای متعدد مورد آموزش و بحث توسط دانشجویان قرارمیگیرد. تلاش شده تا مثالها از میان پروژههای واقعی گذشته انتخاب شوند تا درک سادهتری از آن بوجود آید.
نحوه ثبت نام:
● هزینه ثبتنام -/۳،۲۰۰،۰۰۰ تومان بوده و در صورت ثبتنام زودهنـگام (تا ۱۵ روز پیش از شــروع کلاس) شهریه معادل -/۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان خواهد بود.
● در صورت ثبتنام این کارگاه به همراه کارگاه هوش تجاری مقدماتی (BI1)، هزینه ثبتنام (با احتساب تخفیف) معادل -/۵،۸۰۰،۰۰۰ تومان خواهد بود.
● علاقمندان برای ثبتنام میتوانند از طریق صفحه ثبت نام، نسبت به پرداخت شهریه اقدام نمایند. برای پیگیری ثبتنام انجام شده میتوانید نتیجه را از طریق پست الکترونیکی به آدرس courses@saebi.ir ارسال و یا از طریق شماره تلفن ۶۶۴۶۵۴۲۲ به دفتر مدرسه فنّاوری اطلاعات اطلاع دهید.
● همچنین عزیزان میتوانند کلیه مراحل ثبت نام را از طریق ارسال عبارت BI2 به شماره ۱۰۰۰۰۳۰۳۱ به انجام رسانده یا پیگیری نمایند.
مشاهده مطالب مندرج در دستهبندی هوش تجاری
وب سایت علیرضا صائبی وبلاگ علیرضا صائبی
