خانه / مطالب آموزشی / کارگاه طراحی و استقرار سامانه های هوش تجاری . BI2

کارگاه طراحی و استقرار سامانه های هوش تجاری . BI2

کارگاه سه روزه هوش تجاری مقدماتی

کارگاه طراحی و استقرار سامانه های هوش تجاری . BI2
از ۲۲ شهریورماه ۱۳۹۹، ارائه برخط (On-Line)
شنبه و سه‌شنبه‌ها، از ساعت ۱۹:۰۰ تا ۲۰:۳۰

این کارگاه طی ۲۰ ساعت به ارائه روش‌ها و تجربه عملی طراحی و استقرار سامانه‌های هوش تجاری یا Business intelligence پرداخته و در انتهای کارگاه مفاهیم بیان‌شده را در قالب یک بررسی موردی ( Case study ) پیاده‌سازی و مرور خواهد نمود.

شرح سوابق ارائه‌دهنده کارگاه :: معرفی کارگاه‌های هوش تجاری
نظرات شرکت‌کنندگان دوره‌ها‌ :: سایر دوره‌های آموزشی
……………………………………………………………………………………………
هدف کارگاه | مخاطبین | سرفصل مطالب | مزایای کارگاه | ثبت نام

هدف کارگاه:
هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی شرکت‌کنندگان با اصول و قواعد و تجارب مطرح در طراحی و استقرار راه‌کارهای هوش تجاری و ایجاد توان استقرار یک راه‌کار هوش تجاری برای شرکت کنندگان از طریق ارائه مفاهیم و تجربه عملی آنها در قالب اجرای Case study می‌باشد. پاسخ به سوالاتی نظیر موارد زیر از جمله اهداف این کارگاه در نظر گرفته شده است:
● چگونه هوش تجاری (یا Business intelligence) می‌تواند مستقیما در خلق ارزش‌های سازمان یا شرکت مانند خلق درآمد یا کاهش هزینه موثر باشد؟
● تکنیک‌های هوشمندسازی کسب و کار چگونه منجر به بهبود مدیریت در سازمان خواهند شد؟
● الزامات و روش‌های طراحی هر یک از اجزاء سامانه‌های هوش تجاری چیست؟
● چگونه عملکرد سازمان یا شرکت را ارزیابی کنیم؟

مخاطبین کارگاه:
● مدیران فناوری اطلاعات
● علاقمندان موضوعات هوشمندسازی کسب و کار
● مهندسین نرم‌افزار، مدیران بانک‌های اطلاعاتی و متخصصین فناوری اطلاعات
● مدیران و متخصصین صنایع (تا حدودی آشنا به موضوعات بانک‌های اطلاعاتی)
● دانشجویان فناوری اطلاعات، مهندسی نرم‌افزار و صنایع
توضیح: برای شرکت دراین کارگاه نیازی به آشنایی با مفاهیم فنی و تکنیکال مطرح در حوزه بانک‌های اطلاعات، انباره داده یا آلگوریتمهای داده کاوی نیست و مقدمات این موضوعات در طی کارگاه مورد اشاره قرارخواهد گرفت.

سرفصل‌ها و موضوعات کارگاه:
سرفصل‌های طراحی شده برای این کارگاه به قرار زیر است:
• مقدمه‌ای بر مدیریت تصمیم و حاکمیت هوشمندی در کسب و کار
• مفاهیم هوش تجاری یا Business Intelligence
• مفاهیم مدیریت تصمیم و سامانه های تصمیم‌یار
• مروری بر معماری و کاربردهای انباره داده ها ( Data warehouse )‌
• مقدمه‌ای بر داده کاوی و کاربردهای آن ( Data mining )
• طراحی سامانه های هوش تجاری
• استقرار سامانه های هوش تجاری
• بررسی برخی دلائل موفقیت و شکست پروژه های هوش تجاری
• بررسی موردی (Case study) طراحی و استقرار سامانه هوش تجاری در یک کسب و کار نمونه
توضیح: در ابتدای این کارگاه مفاهیم و نکات مقدماتی از انباره داده و داده کاوی مورد اشاره قرارخواهد گرفت.

مزایا:
در این کارگاه علاوه بر بیان مفاهیم علمی و تئوری هوش تجاری، کاربرد هر مفهوم نیز از طریق کار عملی و بیان مثال‌های متعدد مورد آموزش و بحث توسط دانشجویان قرارمی‌گیرد. تلاش شده تا مثال‌ها از میان پروژه‌های واقعی گذشته انتخاب شوند تا درک ساده‌تری از آن بوجود آید.

نحوه ثبت نام:
● هزینه ثبت نام -/۵۹۰,۰۰۰ تومان بوده و در صورت ثبت نام زودهنگام (تا ۱۵ روز پیش از شروع کلاس) شهریه معادل -/۵۵۰,۰۰۰ تومان خواهد بود.
● در صورت ثبت‌نام این کارگاه به همراه کارگاه هوش تجاری مقدماتی (BI1)، هزینه ثبت‌نام (با احتساب بیش از ۱۶% تخفیف) معادل -/۹۹۵,۰۰۰ تومان خواهد بود.
● علاقمندان برای ثبت‌نام می‌توانند از طریق صفحه ثبت نام، نسبت به پرداخت شهریه اقدام نمایند. برای پیگیری ثبت‌نام انجام شده می‌توانید نتیجه را از طریق پست الکترونیکی به آدرس courses@saebi.ir ارسال و یا از طریق شماره تلفن ۶۶۴۶۵۴۲۲ به دفتر مدرسه فنّاوری اطلاعات اطلاع دهید.
● همچنین عزیزان می‌توانند کلیه مراحل ثبت نام را از طریق ارسال عبارت BI2 به شماره ۱۰۰۰۰۳۰۳۱ به انجام رسانده یا پیگیری نمایند.

معرفی کارگاه طراحی و استقرار سامانه‌های هوش تجاری | برنامه دوره‌های آموزشی
مشاهده مطالب مندرج در دسته‌بندی هوش تجاری



درباره ی علیرضا صائبی

فعلا در حوزه مدیریت فنّاوری اطلاعات و هوشمندسازی کسب و کار (Business intelligence)، متن‌کاوی (Text Mining) و گراف‌کاوی (Graph Mining) به مشاوره مشغولم. تصور می‌کنم واقعیت‌ها را با این پردازش‌ها درمی‌یابم.

همچنین ببینید

دانا پشتیبان هوشمند

دانا پشتیبان هوشمند کاربران است که به صورتی یکپارچه و تمام‌وقت آماده کمک به کاربران ...