خانه / پیرنگ . نرم‌افزار مدیریت پروژه / مروری کوتاه بر مدیریت عملکرد

مروری کوتاه بر مدیریت عملکرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیریت عملکرد یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران ارشد و میانی است که خود را در قالب مدیریت پروژه، مدیریت اجرایی، مدیریت فرایند و انواع و اقسام مدیریت نمایان می‌سازد. با توجه به وجوه علمی و تجربی متنوع مدیریت عملکرد در کسب‌وکارهای مختلف و لزوم توجه به جنبه‌های مختلف عملکرد سازمان یا شرکت ازجمله برنامه‌ریزی، تخصیص کار، نحوه انجام کار، کارآمدی و بهره‌وری همکاران یک سازمان در انجام کار، کیفیت فرایند تولید محصول یا ارائه خدمت و کیفیت محصول یا خدمت و مسائلی ازاین‌دست، مدیریت عملکرد را می‌توان از نقاط چالش‌برانگیز در ارتباط مدیران و کارشناسان شرکت‌ها و سازمان‌ها دانست. این تیغ دو لبه اگر به صورتی علمی و کارآمد طراحی شود، می‌تواند رویه‌ای را به وجود آورد که مدیران و کارکنان از همکاری با یکدیگر رضایت داشته و فرایند تولید محصول یا ارائه خدمت و کیفیت محصول/خدمت نهایی مطلوب باشد؛ و چنانچه طرفین از اصول این دانش و مهارت اطلاع کافی نداشته باشند می‌تواند به از دست دادن نیروی متخصص و در میان‌مدت به کاهش کارآمدی شرکت یا سازمان بینجامد.
ازاین‌رو آشنایی با مفاهیم، مهارت‌ها و تکنیک‌های مدیریت عملکرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و می‌تواند نقش ویژه‌ای در رشد سازمانی ایفا نماید.
در مهرماه ۱۳۹۹ به همت مرکز تحقیقات اینترنت اشیا و در یکی از وبینارهای جانبی دومین بوت‌کمپ مهارت محور اینترنت اشیا به مروری کوتاه در این حوزه پرداختم که می‌توانید به شرح ویدئو زیر از محتوای آن مطلع شوید.

 

از نگاه دیگر، معمولا استفاده از ابزارهای کارآمد مدیریت عملکرد (شامل مدیریت پروژه و فرایند) نظیر نرم‌افزار پیرنگ می‌تواند مدیریت پروژه را تسهیل کند. از این رو علاقمندان می‌توانند برای آشنایی سریع با محیط نرم‌افزار پیرنگ و برخی امکانات آن ویدئو کوتاه زیر را ملاحظه نموده و سپس در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با پیرنگ به سایت peirang.net مراجعه نمایند.

 

امیدوارم این توضیحات مورداستفاده علاقه‌مندان قرارگرفته و همراه با کسب دانش و مهارت در این حوزه، باعث ارتقاء سطح مدیریت عملکرد در شرکت‌ها و سازمان‌های ایشان گردد.



درباره ی علیرضا صائبی

AI Consultant | Data Scientist | NLP Expert | SNA Expert مشاور هوشمندسازی کسب‌وکار، فعال در حوزه پردازش زبان طبیعی و علوم داده.

همچنین ببینید

آموزش استقرار ITIL

زمان مطالعه: 5 دقیقه آموزش استقرار ITIL دوّمین مجموعه آموزش ویدئویی مدیریت فنّاوری اطلاعات بر مبنای ITIL پس از ...