خانه / مطالب خواندنی / سامانه ۱۴۹۰

سامانه ۱۴۹۰

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

سامانه ۱۴۹۰ وزارت بهداشت چیست؟
همیشه یکی از آمال و آرزوهای من این بوده که سازمانهای دولتی و حاکمیتی مرجع مشخصی برای دریافت نظرات و شکایات مردمی داشته باشند؛ نه از جنس یک تلفن گویا یا یک خانم منشی که شماره دیگری را به تماس گیرنده می‌دهد! بله از جنس عملیاتی و مبتنی بر یک نظام گردش عملیات مشخص. کارکرد سیستمهایی نظیر ۱۱۰ پلیس، ۱۳۷ شهرداری، ۱۲۱ برق، ۱۲۲ آب، ۱۱۵ اورژانس و مانند آنها چند سالی است که ضمن دریافت سیستمیک درخواست‌های مخاطبین، رسیدگی به این درخواست را در داخل سازمان نیز مدیریت کنند.
سامانه ۱۴۹۰ وزارت بهداشت نیز اخیرا به جمع این سامانه ها اضافه شده است.
در واقع هریک از ما میتوانیم در نقش بازرس بهداشت، با گرفتن شماره ۱۴۹۰ (داخلی ۲) هر نوع آلودگی بهداشتی در رستوران‌ها، نانوایی‌ها و حتی آلودگی صوتی و نوری را در محیط کار به این سامانه گزارش کنیم تا بصورت خودکار در جریان عملیاتی وزارت بهداشت قرارگیرد.

اهمیت این تماس‌ها (در موضوع بهداشت عمومی) آنجا مشخص میشود که شاید یک تماس ما باعث نجات جان دیگران گردد.
البته ناگفته نماند، همین شماره دریافت کننده شکایات مربوط به عدم رسیدگی به درخواست‌های مردمی نیز بوده و در صورتی که مورد شکایت رفع نشده بود میتوانیم مجددا درخواست کنیم به مورد رسیدگی کنند که در این زمینه بازرسی وزارت بهداشت تمهیدات جالبی را در نظر گرفته است (که انشاءالله در آینده اگر فرصت شد در این باره توضیحاتی خواهم نوشت).



درباره ی علیرضا صائبی

AI Consultant | Data Scientist | NLP Expert | SNA Expert مشاور هوشمندسازی کسب‌وکار، فعال در حوزه پردازش زبان طبیعی و علوم داده.

همچنین ببینید

بهداشت محیط و مسئولیت شهروندی

زمان مطالعه: 2 دقیقه بهداشت محیط و مسئولیت شهروندی چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ بسیاری از ما روزانه صحنه‌های ...

یک دیدگاه

  1. با سلام و تشکر و خسته نباشید به دوستانی که زحمت این سامانه مفید را کشیده اند.امیدورام مجریان این سامانه بخوبی از آن استفاده کنند و اعتماد عمومی را به جلب نمایند.