خانه / مطالب خواندنی / رتبه‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری

رتبه‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری

زمان مطالعه: 2 دقیقه
رتبه‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذارییکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در این روزها (پس از توقف پیش‌فروش سکه و کاهش نرخ سود سالانه سپرده بانکی به ۱۵%) برای سرمایه‌های کوچک و متوسط (زیر ۱۵ و ۱۵۰ میلیون تومان)، سپرده‌‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که به صورت عمده توسط کارگزاران رسمی بورس اداره می‌شوند. یکی از مسائل اصلی در این زمینه، انتخاب صندوق مناسب نسبت به میزان سرمایه و شرائط سرمایه‌گذار است. بر اساس اطلاعاتی که در سایت رده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارائه شده و اطلاعات تکمیلی که از سایت‌های مربوطه برداشت شد، به نظر می‌رسد می‌توان به ترتیب بر اساس پارامترهای زیر این صندوق‌ها را رتبه‌بندی نمود:
۱- داشتن ضامن نقدشوندگی بانکی
۲- بازدهی ۱۲ ماه قبل
۳- پیش‌بینی سود
۴- آخرین سود پرداختی
۵- تعیین کردن سود تضمینی
۶- میزان سرمایه صندوق
۷- میزان حداقل سپرده
۸- مدت ابطال
۹- قدمت صندوق
امیدوارم دوستان عزیزی که در این زمینه تخصص دارند، ترتیب، وزن و اولویت مورد نظر خود در این پارامترها یا پارامترهای جدید را برای من ارسال کنند تا بتوانم این مطلب را غنی‌تر سازم. از سوی دیگر، شما می‌توانید با تغییر ترتیب و اولویت پارامترهای فوق، رتبه‌بندی‌های متنوعی را برای این صندوق‌ها بر اساس علاقمندی خود انجام دهید.
بر اساس پارامترها و ترتیب ذکر شده فوق، می‌توان رتبه‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال و دارای ظرفیت حال حاضر را به شرح جدول زیر انجام داد:

امیدوارم این رتبه‌بندی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری بتواند برای دوستان عزیزم مورد استفاده باشد.



درباره ی علیرضا صائبی

AI Consultant | Data Scientist | NLP Expert | SNA Expert مشاور هوشمندسازی کسب‌وکار، فعال در حوزه پردازش زبان طبیعی و علوم داده.

همچنین ببینید

انواع درآمد

زمان مطالعه: 4 دقیقه شما از چند نوع درآمد (جریان درآمدی) آگاه هستید و از چه ترکیبی از آن‌ها ...