کارگاه مبانی و مفاهیم مقدماتی ITIL
کارگاه مبانی و مفاهیم مقدماتی ITIL
(لطفا تاریخهای برگزاری را در تقویم آموزشی بیابید)
این کارگاه طی ۲۰ ساعت به ارائه مبانی و مفاهیم مقدماتی ITIL و موضوعات کاربردی مطرح در حوزه مدیریت فناوری اطلاعات میپردازد. تشریح پردازشهای اصلی و ثانویه ITIL و آشنایی با مفاهیم کاربردی در حوزه مدیریت فناوری اطلاعات از جمله ویژگیهای خاص این کارگاه است.
برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید عبارت ITIL را به ۱۰۰۰۰۳۰۳۱ پیامک فرمایید.
شرح سوابق ارائه دهنده کارگاه :: معرفی کارگاههای مدیریت فناوری اطلاعات
نظرات شرکت کنندگان دورهها :: سایر دوره های آموزشی
……………………………………………………………………………………………
هدف کارگاه | مخاطبین | سرفصل مطالب | مزایای کارگاه | ثبت نام
هدف کارگاه:
هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی با مبانی و مفاهیم مقدماتی مطرح درحوزه مدیریت فناوری اطلاعات بر مبنای ITIL و ایجاد آمادگی برای شرکت در آزمون ITIL Foundation میباشد. همچنین عزیزانی که قصد گذراندن دوره ITSM (طراحی مکانیزمهای مدیریت فناوری اطلاعات) را دارند، میتوانند از طریق شرکت در این دوره با مفاهیم اولیه مطرح در حوزه مدیریت خدمات (Service Management) آشنا شده و برای حضور در آن دوره (دوره ITSM یا کارگاه سه روزه استقرار ITIL) آمادگی لازم را کسب نمایند. پاسخ به سوالاتی نظیر موارد زیر از جمله اهداف این کارگاه در نظر گرفته شده است:
● ITIL چیست و چه کاربردهایی در مدیریت فناوری اطلاعات دارد؟
● شرکتها و سازمانهای بزرگ دنیا از چه روشهایی برای مدیریت واحد فناوری اطلاعات استفاده مینمایند ؟
● اجزاء و فرایندهای ITIL شامل چه مواردی است و هریک چه نقشی در مدیریت واحد یا شرکت ارائه دهنده خدمات IT دارند؟
● آیا ITIL میتواند باعث کاهش هزینه یا بهبود سطح سرویس در سازمان یا شرکت گردد؟
مخاطبین کارگاه:
● مدیران فناوری اطلاعات
● مهندسین نرمافزار، مدیران بانکهای اطلاعاتی و متخصصین فناوری اطلاعات
● مدیران و متخصصین صنایع (تا حدودی آشنا به موضوعات بانکهای اطلاعاتی)
● دانشجویان فناوری اطلاعات، مهندسی نرمافزار و صنایع
سرفصلها و موضوعات کارگاه:
سرفصلهای این کارگاه به قرار زیر طراحی گردیده است:
● مقدمهای بر مدیریت فناوری اطلاعات
● مروری بر نقش ITIL در مدیریت IT
● مقدمهای بر اجزاءو فرایندهای ITIL
● شرح و توضیح مفاهیم مطرح در فرایند تدوین استراتژی و سبد خدمات . Service Strategy
● شرح و توضیح مفاهیم مطرح در فرایند طراحی خدمات . Service Design
● شرح و توضیح مفاهیم مطرح در فرایند Service Transition
● شرح و توضیح مفاهیم مطرح در فرایند بهرهبرداری از خدمات . Service Operation
● شرح و توضیح مفاهیم مطرح در فرایند بهبود مستمر . Continual service improvement
● ارائه یک چارچوب ذهنی برای درک بهتر مفاهیم ITIL
● آشنایی با نمونه سوالات آزمون بین المللی ITIL
مزایای کارگاه:
● مزیّت اصلی این کارگاه طرح موضوع و بحث پیرامون مباحث کاربردی در حوزه مدیریت IT (علاوه بر مفاهیم ITIL) میباشد که در دورههای گذشته بسیار مورد توجه دانشجویان قرارگرفته است.
● در این کارگاه علاوه بر بیان مفاهیم مطرح در هریک از حوزههای مختلف ITIL، کاربرد هر مفهوم نیز با بیان مثالهای متعدد مورد آموزش و بحث توسط دانشجویان قرارمیگیرد و تلاش شده تا مثالها از میان پروژههای واقعی گذشته انتخاب شوند تا درک سادهتری از آن بوجود آید.
● به کلیه شرکتکنندگان در کارگاه گواهی حضور به میزان ۲۴ ساعت از سوی شرکت نام آوران عصر اطلاعات (دارای صلاحیت آموزش و پژوهش در حوزه فناوری اطلاعات از سوی معاونت راهبردی ریاست جمهوری و شورای عالی انفورماتیک کشور) به همراه ۳۲ امتیاز ارائه خواهد گردید. (روش استفاده از امتیازات را در اینجا میتوانید مشاهده فرمایید)
نحوه ثبت نام:
● هزینه ثبت نام -/۳۹۰٫۰۰۰ تومان (شامل جزوه و CD مطالب کارگاه، پذیرایی و صدور گواهی حضور) بوده و مطابق معمول داوطلبان در صورت ثبت نام گروهی بیش از ۳ نفر از ۱۰% تخفیف برخوردار خواهند گردید.
● علاقمندان میتوانند هزینه ثبت نام را از طریق بخش “ثبت نام” سایت پرداخت نموده و نتیجه را از طریق پست الکترونیکی به آدرس courses@saebi.ir ارسال و یا از طریق شماره تلفن ۶۶۴۶۵۴۲۲ به دفتر شرکت (خانم کریمی) اطلاع دهند.
● همچنین عزیزان میتوانند کلیه مراحل ثبت نام را از طریق ارسال عبارت ITIL به شماره ۱۰۰۰۰۳۰۳۱ به انجام رسانده یا پیگیری نمایند.