« حکایاتی از قراردادهای فناوری اطلاعات . بخش چهارم قدم چهارم: حتما کار را پس از واریز پیش پرداخت یا قسط اول از سوی کارفرما آغاز کنید. از نظر حقوقی، یک معامله زمانی رسمیّت مییابد که وجهی بین دو نفر مبادله شده باشد. طبیعی است که کارفرمای شما دوست دارد ...
Read More »حکایاتی از قراردادهای فناوری اطلاعات . بخش چهارم
« حکایاتی از قراردادهای فناوری اطلاعات . بخش سوم قدم سوم: روشی را برای عقد قرارداد انتخاب کنید که به نفع شماست. یکی از دیالوگهای مشهور زمان انعقاد قراردادهای برای من این بوده: “هر طور میگید ببندیم آقای مهندس … میخوایید ساعتی … توافقنامه … قرارداد یا هر طور شما ...
Read More »حکایاتی از قراردادهای فناوری اطلاعات . بخش سوم
« حکایاتی از قراردادهای فناوری اطلاعات . بخش دوم قدم دو و نیم: در محاسبه مبلغ قرارداد و برآورد زمانی آن خیلی دقت کنید. یکی از موارد مهم در این بخش برآورد مالی کار است که روش بسیار سادهای دارد و به نظرم کافی است برای این کار مراحل زیر ...
Read More »حکایاتی از قراردادهای فناوری اطلاعات . بخش دوم
« حکایاتی از قراردادهای فناوری اطلاعات . بخش اول قدم دوم: حتما پیش از شروع پروژه توافقنامه و قرارداد مکتوب داشته باشید. در یکی از پروژههای سال ۱۳۹۲ که بنا به توصیه یکی از اساتیدم بعنوان مشاور معاون یکی از وزرا مشغول به کار شدم، هرگز فکر نمیکردم که بدون ...
Read More »حکایاتی از قراردادهای فناوری اطلاعات . بخش اول
مدتی پیش در صفحه شخصیام از بدعهدی کارفرمایان دولتی نوشته بودم که یکی از دوستان خوبم یادآوری کردند که حال چه میتوان کرد؟ سوال خوبی بود … و به همین بهانه بعضی نکات را در خصوص عقد قراردادهای فناوری اطلاعات، بعنوان پیشنهاد عرض میکنم و امیدوارم که دوستان عزیزم با ...
Read More »توافقنامه سطح خدمت
توافقنامه سطح خدمت یا Service level agreement که بهاختصار به آن سند SLA میگویند، توافق کتبی و تائید شدهای بین ارائهدهنده و بهرهبردار خدمت است که بیانگر توافق طرفین در سه محور کیفیت، دسترسپذیری و مسئولیت به صورتی روشن و با تفسیر واحد است و معمولاً از بخشهای زیر تشکیلشده ...
Read More »