حکایاتی از قراردادهای فناوری اطلاعات . بخش دوم

« حکایاتی از قراردادهای فناوری اطلاعات . بخش اول قدم دوم: حتما پیش از شروع پروژه توافق‌‌نامه و قرارداد مکتوب داشته باشید. در یکی از پروژه‌های سال ۱۳۹۲ که بنا به توصیه یکی از اساتیدم بعنوان مشاور معاون یکی از وزرا مشغول به کار شدم، هرگز فکر نمی‌کردم که بدون ...

Read More »

حکایاتی از قراردادهای فناوری اطلاعات . بخش اول

مدتی پیش در صفحه شخصی‌ام از بدعهدی کارفرمایان دولتی نوشته بودم که یکی از دوستان خوبم یادآوری کردند که حال چه می‌توان کرد؟ سوال خوبی بود … و به همین بهانه بعضی نکات را در خصوص عقد قراردادهای فناوری اطلاعات، بعنوان پیشنهاد عرض می‌کنم و امیدوارم که دوستان عزیزم با ...

Read More »

توافقنامه سطح خدمت

توافق‌نامه سطح خدمت یا Service level agreement که به‌اختصار به آن سند SLA می‌گویند، توافق کتبی و تائید شده‌ای بین ارائه‌دهنده و بهره‌بردار خدمت است که بیانگر توافق طرفین در سه محور کیفیت، دسترس‌پذیری و مسئولیت به صورتی روشن و با تفسیر واحد است و معمولاً از بخش‌های زیر تشکیل‌شده ...

Read More »

استقرار ITIL و چند نکته مختصر

استقرار ITIL و چند نکته مختصر

سال نو همه دوستان عزیزم را تبریک عرض نموده و امیدوارم این روزها، شروعی بر بهترین روزهای زندگی همه عزیزان باشد. در سالی که گذشت، دوستانی که DVD‌ آموزش ویدئویی ITIL را تهیه نموده بودند و یا دیگر عزیزانی که به طریقی علاقمند به استقرار ITIL در سازمان یا شرکت ...

Read More »

ابزار ETL

ابزار ETL

ابزار ETL را می‌توان یکی از ابزارهای مهم برای دوستانی دانست که در حوزه تحلیل اطلاعات کار می‌کنند. مدتی است برای برقراری ارتباط بین بانک‌های اطلاعات مختلف و فایلهای CSV و Excelی که بصورت پراکنده جمع می‌کنم به دنبال ابزار مناسبی بودم … تا اینکه گزارش سایت http://www.etltool.com را در ...

Read More »

اصطلاحات رایج فناوری اطلاعات

اصطلاحات رایج فناوری اطلاعات را می‌توانید در نسخه ۲ نرم‌افزار اندروید واژه نامه ITIL بیابید. دانلود نرم‌افزار اصطلاحات فناوری اطلاعات این مجموعه شامل ۵۳۰ عبارت پر کاربرد در مدیریت فناوری اطلاعات بوده و در نسخه جدید ۹۷ عبارت مخفف حوزه فناوری اطلاعات (مثلا SLM که مخفف Service Level Management است) ...

Read More »